De ideale Google Ads campagne

Ben jij bereid te betalen om zeer gericht meer bezoekers naar je website te trekken? Dan zijn Google Ads een goede optie. Dit zijn advertenties op Google, die boven de website in de organische resultaten staan. Je staat er dus altijd mee op een van de eerste plekken, waardoor de kans veel groter is dat mensen daadwerkelijk op de link klikken. De ideale Google Ads campagne voldoet aan een aantal eisen. In principe kun je prima zelf een advertentie aanmaken, maar er komt meer specialistische kennis bij kijken dan je denkt om deze succesvol te maken. Via deze link kun je een Google Ads specialist informeren wat de mogelijkheden zijn om je Google Ads uit te besteden: https://doublesmart.nl/google-ads-specialist/

Kies de juiste doelgroep

Jij denkt misschien dat je helder hebt hoe je doelgroep er precies uitziet, maar een Google Ads specialist denkt daar waarschijnlijk anders over. Er komen namelijk meer aspecten bij kijken dan enkel iemands leeftijd en woonplaats. Als jij alles uit je Google Ads campagne wilt halen dan kun je de doelgroepsegmentatie dus beter aan een specialist overlaten. Dan weet je zeker dat je CTR zo hoog mogelijk is. De CTR is het percentage mensen dat de advertentie ziet, en er vervolgens daadwerkelijk op klikt. Als jij je doelgroep niet helder hebt zien ontzettend veel mensen de advertentie, maar zullen er maar weinig zijn die echt geïnteresseerd zijn. Daardoor zul je veel meer betalen dan nodig is. Het inschakelen van een Google Ads specialist betaalt zichzelf op termijn dus uit, doordat je de doelgroep veel slimmer instelt.

Stel een advertentiegroep in

Je spreekt van een advertentiegroep wanneer je meerdere advertenties tegelijk activeert, die allemaal op dezelfde reeks zoekwoorden zijn gebaseerd. Zo’n advertentiegroep kan vele sterkere resultaten geven dan één enkele advertentie, doordat hij bij meerdere zoekwoorden wordt getoond. Wil je bijvoorbeeld een advertentie voor verse groenten laten zien aan mensen in je omgeving? Dan kun je deze middels een advertentiegroep tonen aan iedereen die zoekwoorden gebruikt als: wortels, spinazie en broccoli. Je kiest dus een groep zoekwoorden die allemaal betrekking hebben op dezelfde advertentie.

Gebruik negatieve zoekwoorden

Een andere, hele slimme tip om alles uit je Google Ads te halen is om negatieve zoekwoorden in te stellen. Dit wil zeggen dat je zoekwoorden invult die betrekking hebben op producten of diensten die je niet aanbiedt. Als je bijvoorbeeld wel croissants verkoopt, maar niet met Nutella, dan wil je niet dat mensen die zoeken op ‘croissants met Nutella’ jouw advertentie te zien krijgen. Je kunt ze immers niet bieden wat ze zoeken, en verspilt zo je advertentiebudget. Daarmee maak je in principe je doelgroep kleiner, maar dan op basis van de exacte zoektermen waar mensen op zoeken. Een Google Adwords specialist kan je helpen relevante negatieve zoekwoorden te vinden, en deze op de juiste wijze in te stellen.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *