Waarom je geld moet spenderen om geld te genereren met een eigen online business!

Heb jij een eigen webwinkel? Ben je op zoek naar meer klanten? Dan ben je op deze pagina helemaal aan het juiste adres! Hier kan je namelijk meer leren over hoe je klanten kunt aantrekken. Hierbij kun je denken aan SEO en SEA. Waarschijnlijk heb je wel eens gehoord van deze twee Google gerelateerde termen. Wat dit inhoudt? Met SEO wordt er organisch verkeer naar je website geleid en met SEA wordt er geadverteerd binnen Google. Dit is een goed begin, maar er zijn nog volop manieren om dit uit te voeren. Zo kun je ook naar Facebook neigen als je het belangrijk vindt om social advertising in te zetten. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder om hier achter te komen!

Social advertising

Wanneer je een bedrijf het dat business to consumer is, dan kan het enorm winstgevend zijn om via social media kanalen te adverteren. Dit komt omdat jouw doelgroep zich hierop bevind en jij moet natuurlijk opereren waar jouw klanten zich bevinden. Door goede segmentaties te maken en je doelgroep goed te targetten kun jij achterhalen wie jouw klanten zijn op het internet en hoe je deze het best kunt overhalen om jouw producten te kopen.

Facebook en LinkedIn

De meest populaire social media platformen om social advertising uit te oefenen zijn Facebook en LinkedIn. Met LinkedIn adverteren ben je in staat om zowel business to business als business to consumer te adverteren. Wél is het aan te raden om dit platform voor zakelijke dienstverlening en producten in te zetten, omdat dit de algemene sfeer is die er heerst. Met facebook advertising is het aan te raden om te adverteren op consumenten. Deze consumenten moeten warm worden gemaakt voor jou product en hier is Facebook ideaal voor.